יום שלישי, 21 ביוני 2016

מכבסת את הכביסה המלוכלכת - הסרת כתמים

                                        אינדקס פוסטים בבלוג לפי נושאים

הסרת כתמים מכביסה לבנה וצבעונית במכונת כביסה

פוסט קצרצר אך יעיל

בחג האחרון ילדתי הקטנה לבשה שמלה לבנה. תוך כדי הארוע קיבלה לידיה גביע גלידת שוקולד והסתובבה איתה כך בחוץ הגלידה טיפטפה לאיטה על השמלה הצחה. ראיתי את המבט המזועזע על פני חמותי. וקיבלתי לאזני משפט בהתאם :'אני לא יכולה להסתכל על זה'
אמרתי לה בחיוך:'מזל שאני זו שצריכה לכבס את זה' וברצינות לבי היה קל ושלו כי הייתי בטוחה שניתן להסיר את זה בקלות. (מה שאכן קרה)

מתוך הזעזוע הזה, אפילו של חמותי המאוד מנוסה, הבנתי שוב מה שאני נתקלת בו מדי פעם.   
כשאני מספרת על הדרך בה אני מכבסת כביסה לבנה מוכתמת לסביבתי הקרובה, אני מקבלת מבטי פליאה ותמיהה.  מכאן אני מבינה שהשיטה הפשוטה כל כך הזו לא מוכרת.  אז הנה באתי לפרסם ברבים את הקלות הבלתי נתפסת של הסרת כתמים.
אפשרי גם עם כביסה לבנה וגם עם צבעונית (אבל עדיף בנפרד ולא באותה מכונה)
אם רוצים לכבס במכונת הכביסה חייבת להיות תכנית של מים קרים, ללא חימום כלל. אחרת אין ברירה אלא לכבס ביד

העיקרון העיקרי הוא ש
דבר נוסף שעוזר פה זה סבון כלים שמיועד להסיר לכלוכים ושומן רציניים מסירים וכלים

אז כך אני עושה:
לוקחת את הבגד עם הכתם (חולצה מכופתרת לבנה של הילד עם כתמי שוקולד או שמלה חגיגית של הבת מרוחה בקטשופ וכיוצא בזה) מטפטפת על הכתמים סבון כלים, אפשר גם להספיג קצת עם מים (אפשר גם לשפשף, אפשר גם להשרות לפרק זמן מסויים, אבל לרוב לא צריך אפילו) מכניסה למכונה, מוסיפה אבקת כביסה ומפעילה על תכנית עם מי קרים. זהו. יוצא לי נקי מבריק ללא מאמץ, קלי קלות. וזול. 
אם מוסיפים גם תליה בשמש, בכלל לא מנחשים אצלי שאי פעם היה כתם.
לא לייבש במייבש כי הוא מחמם את הבד,עדיף לתלות על חבל

עדיף לעשות את כל הפעולות האלה והכביסה במכונה בסמוך להיווצרות הכתם. אבל, גם אחרי כמה ימים שהבגד בילה בסל הכביסה (ובואו נודה על האמת, זה מה שבדרך כלל קורה אצלי...) השיטה הזו עובדת מצויין.

אם גם אחרי הפעלת המכונה וייבוש על חבל לא יצא הכתם ניתן לחזור על הפעולה שנית והפעם קצת לשפשף עם הסבון, ולהשאיר קצת עם הסבון שיחדור לבגד, ושוב לכבס בתכנית מים קרים.
עם רוב הכתמים זה עובד לי וזה מספיק. 

אם לא עובד,רק אז אני עוברת להשתמש בחומרים חזקים יותר כמו סנו אוקסיג'ן.
לפעמים אני משתמשת בכדוריות כאלה של ג'ל של אריאל, מכניסה למכונה עם מים קרים (שזה הכי חשוב בהסרת כתמים,יותר מכל חומר. מים קרים!) ולרוב זה יוצא נקי.
בהצלחה
נסו וכתבו לי אם הצליח



אולי יעניין אותך גם:


   אינדקס פוסטים בבלוג לפי נושאים

תגובה 1: