יום שני, 8 ביוני 2020

טיפים לשאיבת חלב

                                                 

כשאת שואבת את בטח רוצה שיצא לך הכי הרבה חלב בזמן הכי קצר
אז הנה כמה טיפים:

1. רוגע - שבי בנחת לשאוב, מתח ולחץ מפריעים לרפלקס שחרור החלב, ולעומת זאת רוגע ואהבה מעודדים את הרפלקסים וההורמונים הנכונים לפעול. נסי שיהיה לך נוח, תוכלי לראות או להקשיב למשהו נעים, אולי לראות תמונות או סרטונים של התינוק שלך.

2. עיסוי - עשי עיסוי לשד לפני ותוך כדי השאיבה, שלבי סחיטה ידנית יחד עם עבודת המשאבה החשמלית, זה יעזור ליותר חלב לזרום.

3. שאיבה בשעות הבוקר אצל רוב הנשים תניב הכי הרבה חלב. בשעות הערב לרוב קשה יותר לשאוב כמות גדולה.

4.  שאיבה במשאבה חשמלית דו צדדית תאפשר לך לשאוב כמות חלב בזמן קצר יותר.  תוכלי לשאוב 10 דקות לעשות הפסקה של 2 דקות ואז לשאוב עוד 5-10 דקות (כל זה לאחר העיסוי שהזכרנו קודם...)

5. אם את שואבת במשאבה חד צדדית (חשמלית או ידנית)  תחליפי צדדים לעתים קרובות, כל פעם שהזרם נחלש תעברי לשד שני, ככה כמה פעמים. (אם את רוצה סדר תוכלי לעשות כך: 7 דקות כל צד, 5 דקות כל צד, 3 דקות כל צד)

6. עדיף לשאוב יותר פעמים לזמן קצר, מאשר לשאוב פעם אחת זמן ארוך מאוד. הרבה שאיבות קצרצרות יניבו יותר חלב מאשר מעט שאיבות ארוכות מאוד.
                                                                           תחושת מסוגלות אצל ילדים
                                                      
אם התינוק שלך בהנקה מליאה ואת מנסה לשאוב בין ההנקות,אל תצפי לכמות גדולה,כי הגוף מאוזן על יצור כמות יומית כמו שהתינוק אוכל. 
אם את רוצה לשאוב באופן קבוע, תחליטי על שעה קבועה ותשאבי בה, והגוף יתרגל לייצר יותר חלב בזמן הזה, וכל יום תגדל קצת כמות החלב. 
את יכולה גם לשאוב במקום הנקה ואז תצא כמות של חלב (למשל אם את יוצאת לעבודה), או שאם את רוצה ממש למחר מחרתיים כמות של ארוחה לתינוק כי יש משהו ספיציפי, את יכולה לשאוב אחרי כל הנקה קצת ולצרף את כל זה יחד לכמות שלארוחה.
אם התינוק שלך עולה יפה במשקל בהנקה מליאה,אבל את לא מצליחה לשאוב כמות טובה של חלב אפילו במקום הנקה, אולי כדאי לבדוק את המשאבה שלך. לבדוק אם הגודל של הקאפ של המשאבה מתאים לך, אולי הוא גדול או קטן מדי, לבדוק אם זו משאבה טובה, אולי זאת משאבה חלשה יחסית, או משאבה משומשת (למשל,אם השאלת אותה ולא קנית אותה). ואולי סתם המשאבה לא כל כך מתאימה לך ואחרת תתאים לך יותר. 



הכתוב לעיל מדבר על שאיבה באופן כללי וגם, בין השאר , על שאיבת חלב לעבודה כאן יש פוסט נוסף שדן בהנקה וחזרה לעבודה

לרכישה לחצי:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה