יום חמישי, 18 ביוני 2020

איך מייבשים חלב? איך מפסיקים להניק?

                                             
                                   אינדקס פוסטים בבלוג לפי נושאים

לפעמים אמא רוצה להפסיק להניק (או לייבש חלב כבר ממש אחרי הלידה)

איך עושים את זה?

יש שני פרמטרים שצריך להסתכל עליהם: האמא והתינוק

האמאמניעת גודש, סתימה ודלקת.
חשוב שהפסקת ההנקה תהיה הדרגתית כדי שהגוף שלך יתרגל לאט לאט לייצר פחות חלב. אם תפסיקי בבת אחת, את עלולה להגיע לגודש,סתימה או דלקת. 
אפשר להוריד כל פעם הנקה אחת, וכל יום להתקדם, ולהרגיש איך את, אם לא נעים לך האם צריך לשאוב קצת,לסחוט קצת,לכי לפי ההרגשה שלך. עד שלאט לאט הגוף יוריד את ייצור החלב לחלוטין.
ואם את שואבת,אותו דבר, כל פעם להוריד שאיבה ולהיות קשובה לעצמך ולגוף שלך. אם ממש לא נעים לך ואת מליאה כל כך,אז כן לשאוב ולהוריד כמויות לאט עוד יותר. 

לקחת כדורים לייבוש חלב? כדורים רלוונטים רק בימים הממש ראשונים אחרי הלידה. בהמשך אי אפשר לסמוך על לקיחת כדורים כדי לייבש את החלב כי המנגנון שלהם פועל בעיקר מתאים לתחילת ההנקה. 
מה כן? אפשר לשתות תה מרווה מרוכז. מרווה ידועה כמייבשת. וזה יכול לעזור.
אם התינוק יונק מעט מאוד פעמים ביממה,יכול להיות שלא תצטרכי את כל זה, אולי הגוף שלך כבר יתרגל מעצמו.

התינוק - אם התינוק יונק ומאוד אוהב את זה, כדאי לקחת את זה בחשבון ולאפשר לו להפרד מההנקה בהדרגה. להוריד לאט לאט הנקות ולא בבת אחת. אם הוא גדול,לדבר על זה איתו, לתת לו קרבה וחיבור בדרכים אחרות. אפשר להציע פעילויות אחרות במקום הנקות היום כדי להסיח את הדעת.
וכמובן אם יש צורך בתמ"ל כי הוא עדיין קטן וצריך,אז לתת בקבוק.

אם הרצון להפסיק להניק מגיע על רקע של סתימה או דלקת,כדאי לדעת שעדיף קודם לעבור את זה ורק אחרי כן להתחיל לייבש את החלב. כי בזמן של סתימה או דלקת צריך דוקא לשאוב ולהניק כדי שהמצב לא יחמיר מהשארות חלב בשד. טפלי בבעיה קודם כל ואז תתחילי לייבש אם עדיין תרצי.


כך שמכל הבחינות עדיף להפסיק בהדרגה. נכון שלפעמים בא לנו זבנג וגמרנו ויאללה לסיים עם זה,אבל לפחות במקרה הזה.. יש לזה סיכוי לא לעבוד טוב..



נושאים נוספים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה