יום ראשון, 7 ביוני 2020

הנקה וחזרה לעבודה

                                       אינדקס פוסטים בבלוג לפי נושאים

בעולמנו המודרני מגיע הרגע הזה אצל רוב האמהות, שבו אמא חוזרת לעבודה.
אין כמעט אמא שזה לא קשה לה. וזה לא משנה אם חזרת אחרי סיום חופשת הלידה לעבודה או הארכת   בעוד כמה חודשים. פרידה של אמא מהתינוק שלה היא תמיד עמוסה ברגשות, וגם בכמה דאגות.
לפעמים יהיו לנו גם רגשות מנוגדים והכל ביחד בבת אחת. יכול להיות שתהיה התחושה של קושי של הפרידה מצד אחד,אבל תחושת הקלה מצד שני למשל. וזה ממש נורמלי.

ואם את מניקה... אחת הדאגות היא: מה יהיה עם ההנקה? מה יאכל התינוק שלי? לשאוב? לתת תמ"ל? אני צריכה לגמול אותו מהנקה?

אז אפשר
יש מי שתרצה לשאוב את כל החלב שהתינוק צריך, והוא יקבל אותו כאשר היא בעבודה.
יש מי שתחליט לשאוב חלקית ותשלב עם תוספת תמ"ל בזמן שהתינוק לא איתה.
ויש מי שתבחר לתת רק תמ"ל בשעות האלו.

בכל אחד מהמקרים אמא יכולה להמשיך לנסות להיניק בשאר היממה, בשעות שבהן התינוק כן איתה. אין צורך ליזום גמילה מהנקה.
ככל שתניקי יותר, לפי דרישת התינוק, בשעות שאתם יחד,גם בלילה, יש יותר סיכוי שתצליחי לשמר את ההנקה. ההנקות הליליות חשובות מאוד משום שבלילה מופרשת כמות גבוהה יותר של הורמון ההנקה.

אם החלטת לשאוב חלב לתינוק שלך, כדאי להכיר כמה טיפים שיכולים לעזור לך להתכונן לחזרה לעבודה וגם למקסם את כמויות החלב בשאיבה:
💓כדאי להתחיל לשאוב כמה שבועות לפני החזרה לעבודה על מנת להתחיל להתרגל לפעולת השאיבה וכדי ליצור כמות קטנה של חלב במקפיא ליתר בטחון (כמות קטנה כן? אין צורך לקנות מקפיא בשביל זה. הרעיון הוא שכן תוכלי בשוטף לשאוב ולתת מיום ליום). 
💓תקפיאי כמויות משתנות של חלב בשקיות יעודיות. (למשל: שקית של 80 מ"ל, שקית של 60 מ"ל,שקית של 20 מ"ל להשלמות, אם את כבר יודעת בערך כמה התינוק שלך אוכל תוכלי לארגן את השקיות לפי זה, ולדעת שלפעמים הכמויות יכולות גם להשתנות)
💓משאבה דו צדדית יכולה לקצר מאוד את הזמן שאת משקיעה בשאיבה.
💓אם את שואבת במשאבה חד צדדית, כדאי להחליף צדדים לעתים קרובות בשאיבה, כל פעם כשמתמעטת כמות החלב בשאיבה ,לעבוד צד.

ואם את בוחרת להאכיל בתמ"ל בזמן שאת בעבודה, יש צורך בתהליך הדרגתי

בכל דרך שבחרת להאכיל את התינוק שלך, אם מתאפשר לך לחזור לעבודה באופן הדרגתי, אולי זה יקל על שניכם את הפרידה. אפילו לחזור לעבודה באמצע השבוע ולא ביום ראשון יכול להקל מעט.

כדאי לדעת שכאשר תחזרי לעבודה, יכול להיות שהתינוק ירצה לינוק יותר בשעות הערב והלילה, כדי להשלים "זמן אמא" . האמת היא שזה יכול לקרות גם לתינוקות שלא יונקים, כשאמא חוזרת לעבודה מתעוררים פתאום יותר בלילה כדי לפגוש אותה 'עוד קצת'.
כמה שלפעמים זה יכול להיות קשה לנו, זה מעיד על היכולת של התינוק למצוא לעצמו פתרונות שמקלים עליו בסיטואציה שבה השתנו לו החיים לפתע פתאום. לפעמים אם מסתכלים על זה כך, קל קצת יותר להתמודד...

בהמשך אכתוב פוסט טיפים לשאיבת חלב כך שתצא כמות חלב מקסימלית

המשך הנקה נעימה וחזרה מוצלחת לעבודה💧👱



תרצי לקרוא איך לשאוב מקסימום חלב במינימום זמן? הנה 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה