יום שני, 8 ביוני 2020

טיפים להנקה מוצלחת ממש בראשית הדרך

                                                אינדקס פוסטים בבלוג לפי נושאים

את לקראת לידה ורוצה לדעת מה כדאי לך לעשות ממש על ההתחלה כדי להצליח להניק וכמובן שיהיה לך מספיק חלב
אלה הטיפים בשבילך:

💗 הנקה בשעה הראשונה אחרי הלידה - נסי להניק מיד אחרי הלידה, בשעה הראשונה שאחרי הלידה האינסטינקטים של התינוק בשיאם, כך גם יהיה לך מספיק חלב בהמשך.כי הגוף מקבל שדר להתחיל לייצר חלב.
 אם לא הצלחת להניק בשעה הראשונה, נסי לסחוט מעט חלב ביד ורק לתת לתינוק ללקק.
ואם לא הצלחת בשעה הראשונה, או התינוק כלל לא היה לידך, נסי בשעות הראשונות. ככל שזה יהיה סמוך יותר ללידה יש יותר סיכוי שההנקה תלך חלק יותר.

💗 עור לעור - מגע עור לעור עם התינוק יכול לעזור לו להצמד טוב יותר (האינסטינקטים שלו יפעלו טוב יותר), ולעודד את הגוף שלך לייצר חלב. זה אומר להפשיט את התינוק,לפחות חלקית, ולהשאיר את אזור החזה-בטן שלך במגע עם התינוק.

💗 אפס הפרדה - מושג ששומעים אותו יותר ויותר. הכוונה היא לא להפרד כלל מהתינוק שלך אחרי הלידה. כשאתם יחד הגוף של שניכם מתנהג באופן טבעי, מייצר את ההורמונים הנכונים כדי להתחיל ולהמשיך את ההנקה כמו שצריך, הן מבחינת יצור החלב,והן מבחינת יכולת התינוק להתעורר להנקה,להצמד ולינוק. כשאתם בנפרד הפעילות הזו בעצם מופרעת וצריך לעבוד יותר קשה כדי להחזיר אותה חזרה. מומלץ להשאיר את התינוק לידך גם בלילה כך תוכלי לראות מתי הוא מבקש לאכול.

💗 סימני רעב של התינוק - שימי לב לסימנים של התינוק כשהוא מבקש לאכול: פתיחת פה, תנועות חיפוש עם הראש מצד לצד,הכנסת ידים לפה. את הסימנים האלה הוא מתחיל להראות עוד לפני שהוא מתחיל לבכות, כדאי לנסות להניק כבר כאשר רואים את הסימנים האלו, לא לחכות לבכי. בכי זה סימן מאוחר לרעב, ולפעמים כשהוא כבר בוכה הוא רעב ועצבני ומתקשה להצמד היטב ואז הכל יותר קשה.

💗 נסי להשען לאחור, לאחוז בתינוק מתחת לבית השחי ולתת לו להצמד לבד לשד כשהוא נשען על הידים או האמות שלו. יש לו האינסטינקטים המתאימים להצמד לבד. את יכולה קצת לאחוז בשד ולהכין לו את השד כשאת מחזיקה מעל ומתחת להלה.

💗 בקשי עזרה! זה לא קל, וזה נורמלי שלא תדעי לעשות את זה עדיין, וזה נורמלי שגם התינוק שלך צריך להתאמן איך עושים את זה, תבקשי עזרה מהאחיות, תבקשי שתכנס אלייך יועצת הנקה, תזמיני יועצת הנקה באופן פרטי. ותמשיכי לנסות שוב ושוב ושוב. לאט לאט הוא ילמד.

💗 אם את לא מצליחה לעזור לתינוק להצמד לשד, נסי לסחוט חלב בעזרת היד שלך אל תוך כפית ולתת לתינוק, או לסחוט חלב ישירות לתוך הפה של התינוק.

💗 הכמות שתינוק אוכל ביממה הראשונה היא בסך הכל 5-10 מ"ל בארוחה. שזה כפית או שתיים. כן, מעט,הקיבה שלו קטנה וכל יום תגדל עוד קצת, ולמעט הזה הוא זקוק כבר ביממה הראשונה לעתים קרובות.

💗 תינוק צריך לאכול לפחות 8 פעמים ביממה. אם הוא לא מתעורר לבד לאכול, צריך להעיר אותו.  מצד שני תינוק יכול גם לבקש לאכול כל שעה-שעתיים,בעיקר ביממה הראשונה. וזה בסדר גמור ותקין. 

זה בקיצור נמרץ טיפים ראשוניים לתחילת ההנקה. אפשר גם ממש ללכת לעשות מפגש הכנה להנקה עם יועצת הנקה עוד בהריון ולהכיר יותר לעומק את כל הנושא, כך שתגיעי עם יותר ידע שיעזור לך להתחיל נכון.

בהצלחה 💪💓
 

פוסטים נוספים:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה